Δημοφιλές θέμα συζήτησης τις τελευταίες ημέρες στο νησί μας, προφανώς λόγω προβλημάτων «στις διασταυρώσεις» του οδικού μας δικτύου, ήταν αυτό των φαναριών ρύθμισης της κυκλοφορίας, με τους πολίτες να αντιπαραβάλλουν επιχειρήματα ως προς τα υπέρ και τα κατά μιας τέτοιας λύσης καθώς και με το εάν ταιριάζουν με το περιβάλλον της Σαντορίνης ή θα αστικοποιούσαν περαιτέρω την ήδη αστικοποιημένη εικόνα του μικρού μας νησιού. Λύση, βέβαια, δεν δόθηκε, αλλά η συζήτηση ήταν χρήσιμη ως προς την αποτύπωση του σφυγμού και των απόψεων της κοινωνίας.

Εκτός όμως από τα φανάρια, για τα οποία το μόνο βέβαιο είναι ότι δεν θα τα δούμε σύντομα ούτε να αστικοποιούν το νησί αλλά ούτε και να ρυθμίζουν την κυκλοφορία του, μήπως θα μπορούσαν να παρθούν και να εφαρμοστούν άμεσα κάποια μέτρα, ώστε να διευκολυνθεί η ζωή όλων μας και να αμβλυνθεί το μόνιμο άγχος των κατοίκων για κάθε μετακίνησή τους κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού αλλά να περιοριστεί και η ταλαιπωρία των επισκεπτών; Προφανώς και ναι, κι εδώ είναι το θέμα μας.

Τα σημεία του νησιού στα οποία παρουσιάζονται σοβαρά προβλήματα είναι σε όλους γνωστά και πρόκειται παράλληλα γι’ αυτά με τη μεγαλύτερη ταυτόχρονη κίνηση οχημάτων και πεζών, γεγονός που τα καθιστά ακόμη πιο επικίνδυνα. Οία, Αι Γιώργης, σημείο στο οποίο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού υπάρχουν συχνότατα ουρές και σταθμευμένα για λίγο ή πολύ τα γνωστά «βανάκια». Η διασταύρωση στην οποία καταλήγει ο ανηφορικός δρόμος που οδηγεί στην περιοχή της αφετηρίας των ΚΤΕΛ στην Οία, αποτελεί ένα ακόμη μαρτυρικό σημείο του νησιού στο οποίο κινδυνεύουν συστηματικά άνθρωποι, μιας και σε συνδυασμό με όλα τα παραπάνω, η κίνηση των πεζών σε αυτό είναι μεγάλη ενώ το .. προτιμούν και όσοι ρισκάρουν -κυρίως δικυκλιστές-  να πάνε ανάποδα προφανώς για να κόψουν δρόμο και να διευκολυνθούν. Ως προς το Αμμούδι, ότι και να γράψουμε θα υστερήσει της ασφυκτικής και χαώδους κατάστασης που επικρατεί τα τελευταία χρόνια -εξαιρουμένων αυτών του κορονοϊού-  με τον γραφικό όρμο να έχει μετατραπεί σε σημείο παροιμιώδους ταλαιπωρίας και συστάσεων για να αποφεύγεται από τους οδηγούς. Αυτό όμως που θα πρέπει συν τοις άλλοις να εξεταστεί φέτος είναι το κατά πόσο αυτός ο δρόμος είναι ασφαλής μιας και πρόσφατη κατάρρευση υποστυλώματός του τον καθιστά επικίνδυνο με ανοιχτό το ενδεχόμενο να αποφασιστεί η διακοπή της κυκλοφορίας οχημάτων σε αυτόν. Φηρά. Ο δρόμος από τον ΟΤΕ μέχρι την Πλατεία αποτελεί ένα ακόμη «σιγουράκι» ταλαιπωρίας, παρά την μονοδρόμισή  του μιας και η «ροή» των οχημάτων δεν υποστηρίζεται από τροχονόμο, οπότε σε μια ακόμη περίπτωση στους δρόμους της Σαντορίνης επικρατεί ο νόμος του πιο «καπάτσου» ή βιαστικού. Δρόμος αεροδρομίου Οίας. Εδώ μποτιλιαρίσματα δεν έχουμε. Τι έχουμε όμως όταν κάποιος απαλλάσσεται από ένα ψυχοφθόρο μποτιλιάρισμα και ανοίγεται μπροστά του ένας ελεύθερος και καινούργιος δρόμος; Αυθόρμητα και αντανακλαστικά, τρέχει. Κι αυτό είναι το σοβαρότερο πρόβλημα αυτού του δρόμου. Ότι αυτός δεν είναι δρόμος για να τρέχει κανείς, λαμβάνοντας υπόψη ότι σε αυτόν γίνονται πολλά τροχαία ατυχήματα με τις αδυναμίες του παράλληλα να εμφανίζονται ακόμη και με μικρές κακοκαιρίες.

Τώρα όμως δεν αναφερόμαστε ούτε στις κακοτεχνίες, ούτε στις λακκούβες, ούτε στα μπαλώματα (με τον δρόμο των Μπαξέδων που οδηγεί στο διασημότερο ηλιοβασίλεμα του κόσμου, να κάνει άνετα ρεκόρ..) αλλά στην ταλαιπωρία όλων μας λόγω των κυκλοφοριακών προβλημάτων.

Κι αναρωτιόμαστε, θα αλλάξει κάτι; Έχουν παρθεί μέτρα; Έχει προγραμματιστεί η συστηματική τροχονόμευση των προβληματικών σημείων; Έχουν γίνει οι απαραίτητες συσκέψεις των αρμόδιων Αρχών για την αποφυγή της κυκλοφοριακής συμφόρησης; Έχει υπάρξει προετοιμασία, προγραμματισμός και συζητήσεις των αρμοδίων ώστε το φετινό καλοκαίρι που όλα λένε ότι όχι μόνο θα φτάσουμε, αλλά θα ξεπεράσουμε την επισκεψιμότητα του 2019, να μην επαναληφθούν και τα μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα του 2019, πόσο μάλλον που έκτοτε άλλαξε η πολιτική ηγεσία του Δήμου μας, με την τότε αντιπολίτευση που ασκούσε δριμεία κριτική δημοσιεύοντας παράλληλα προτάσεις για τη ανατροπή της τότε κατάστασης, να αποτελεί σήμερα την δημοτική αρχή;

Συγκεκριμένα, προεκλογικά, ο σημερινός αρμόδιος αντιδήμαρχος σε άρθρα του που είχαν δημοσιευθεί στον Τύπο είχε αναφερθεί στην παρουσία στο κέντρο της πόλης της αφετηρίας και πιάτσας αντίστοιχα του ΚΤΕΛ και των ταξί, θεωρώντας την εκεί παρουσία τους προβληματική, σχολιάζοντας παράλληλα αρνητικά τη αναγκαστική διέλευση των λεωφορείων του ΚΤΕΛ από την κεντρική «πλατεία», όσο και των -παρανομούντων ουσιαστικά- ταξί από τον πεζόδρομο (έξω από το Μουσείο προϊστορικής Θήρας). Επίσης, στις τότε παρεμβάσεις είχαν σχολιαστεί δυσμενώς η παρουσία της «πιάτσας» των τουριστικών λεωφορείων κατά μήκος του δρόμου έξω από το Λύκειο κυρίως λόγω του προβλήματος που δημιουργούν στην ροή της κυκλοφορίας των οχημάτων οι επιβάτες των πούλμαν που στην πορεία τους προς την Μητρόπολη διασχίζουν δύο κύριους δρόμους διακόπτοντας την κυκλοφορία, ενώ επίσης αρνητικά είχε σχολιαστεί η έλλειψη χώρων στάθμευσης, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως ποτέ δεν ελήφθησαν σοβαρές αποφάσεις, προτείνοντας ως τέτοιες την πεζοδρόμηση, τη δημιουργία κόμβων, τη συγκοινωνία με mini bus εντός κέντρου, τη διακίνηση εμπορευμάτων με μικρά ηλεκτρικά οχήματα κι εν τέλει τη σχεδίαση ενός διαφορετικού συστήματος κυκλοφορίας, που θα δημιουργούσε ένα αστικό περιβάλλον υψηλής ποιότητας για τους κατοίκους και τους επισκέπτες.

Συμφωνώντας με τα παραπάνω, είναι φυσικό να αναρωτιόμαστε αν έχει ξεκινήσει η συζήτησή τους και σε τι στάδιο υλοποίησης βρίσκονται, ενώ επίσης αναρωτιόμαστε ως προς την αποτελεσματικότητα της απόφασης του Δήμου Θήρας να αναβάλει την μετακίνηση των αφετηριών των ΚΤΕΛ και των ταξί λόγω της περιορισμένης κινητικότητας λόγω κορονοϊού, μιας και στην μετά κορονοϊού εποχή που διανύουμε αναμένεται να ταλαιπωρηθούμε όλοι εκ νέου, έχοντας αφήσει παράλληλα να χαθούν μέσα από τα χέρια μας δυό χρόνια περιορισμένης κινητικότητας στα οποία θα μπορούσαν να έχουν γίνει πολλά για να ζούμε όλοι καλύτερα.

Παρά το ότι η καθημερινότητά μας μέχρι στιγμής μας προβληματίζει και μας κάνει να ανησυχούμε για το φετινό καλοκαίρι, ελπίζουμε έστω και με καθυστέρηση να παρθούν κάποια μέτρα για την εξυπηρέτηση όλων και την αποφυγή των αρνητικών σχολίων έναντι του νησιού μας.

Τέλος, απευθύνουμε στο Δήμο ένα ερώτημα που μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμο, και αφορά την σχετικά πρόσφατη μελέτη της «Δρόμος Ε.Π.Ε.» του Φεβρουαρίου του 2019. Έχετε διαβάσει αυτή τη μελέτη στο ενδεχόμενοι κάποιες προτάσεις της να φανούν χρήσιμες στη Σαντορίνη;

 

 

Πηγή:thiraradio.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.