Υπό κατάληψη τελούν από σήμερα τα σχολικά κτίρια των Γενικών Λυκείων και τα ΕΠΑΛ της Σύρου και της Τήνου. Οι μαθητές αντιδρούν στο άνοιγμα των σχολείων στην κορύφωση της πανδημίας. Η κατάληψη των Λυκείων γίνεται στο πλαίσιο της συμμετοχής στις πανελλαδικές μαθητικές κινητοποιήσεις.

Τα αιτήματά τους αφορούν κυρίως στα μέτρα προστασίας των Σχολείων από τον covid-19 και σε θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Να σημειωθεί ότι εκδόθηκε ανακοίνωση για τα ζητήματα της παιδείας και από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του ΓΕΛ Σύρου:

Δύο χρόνια μετά την πλήρη υποταγή μας στον εγκλεισμό και την απραξία που επέβαλαν οι συνθήκες πανδημίας, ακούσαμε την Υπουργό Παιδείας να διαβεβαιώνει μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς ότι τα σχολεία, μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, θα επιστρέψουν με ασφάλεια στην κανονικότητα.

Ωστόσο η επιστροφή στην “κανονικότητα” σημαίνει:

-Αίθουσες στις οποίες στοιβάζονται 25-27 μαθητές εν μέσω υγειονομικής κρίσης, γιατί, σύμφωνα με το Υπουργείο, μέσα στη σχολική τάξη «ο ιός δε μεταδίδεται», καθώς «η αραίωση στις τάξεις δε βοηθάει στην αντιμετώπιση της πανδημίας».

– «Επιτυχημένο» υγειονομικό πρωτόκολλο, που προβλέπει τη νόσηση 50%+1 μαθητών για να κλείσει ένα τμήμα, την ίδια στιγμή που χιλιάδες μαθητές αποκλείονται από την παρακολούθηση μαθημάτων, γιατί νοσούν επειδή ήρθαν σε επαφή με κρούσμα ή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

-Νέο «επιτυχημένο» υγειονομικό πρωτόκολλο με ελλείψεις σε self tests, με περιορισμένα δωρεάν rapid tests ως προς τις ημέρες και τις ώρες διεξαγωγής, που αναγκάζουν τους γονείς να πληρώνουν από την τσέπη τους τον διαγνωστικό έλεγχο των παιδιών.

-«Επιτυχημένο» παιδαγωγικό πρωτόκολλο, με διογκωμένη εξεταστέα ύλη, με Τράπεζα Θεμάτων και Ε.Β.Ε. για τις πανελλήνιες εξετάσεις σε μαθητές που, δύο χρόνια τώρα, βρίσκονται εκτός σχολικού περιβάλλοντος, αντιμετωπίζουν κενά στην κάλυψη της διδακτέας ύλης και καταρρακώνονται ψυχολογικά μπροστά σε ένα αποτυχημένο σύστημα αξιολόγησης των επιδόσεών τους.

Η επιστροφή στην “κανονικότητα” σημαίνει επίσης:

– Εγκαταλελειμμένα σχολικά κτίρια, με σοβαρές φθορές και ελλείψεις σε υλικά πρώτης ανάγκης (τρεχούμενο νερό, σαπούνι, μάσκες ….).

– Διεξαγωγή του μαθήματος σε συνθήκες ψύχους είτε λόγω του υγειονομικού πρωτοκόλλου, είτε λόγω ολιγωρίας του Δήμου για τη συντήρηση και την αναβάθμιση του δικτύου θέρμανσης.

 Απέναντι στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, ως γονείς ενώνουμε τη φωνή μας με την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα, για να διεκδικήσουμε μια κανονικότητα που:

-Μειώνει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, προβαίνει σε μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών, δίνοντας αποτελεσματική λύση όχι μόνο στις ανάγκες της πανδημίας, αλλά και στο πάγιο αίτημα για μια ποιοτική εκπαίδευση των παιδιών μας

-Προσφέρει ενισχυτική διδασκαλία και εντάσσει στο αναλυτικό πρόγραμμα όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. (π.χ. ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, ξένες γλώσσες)

– Καταργεί την Τράπεζα Θεμάτων για τις απολυτήριες εξετάσεις και την ΕΒΕ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

-Παρέχει ασφάλεια στα παιδιά μας με τη διεξαγωγή δωρεάν rapid και μοριακών τεστ και με χορήγηση όλων των μέσων προστασίας (π.χ. αντισηπτικά υγρά, μάσκες υψηλής προστασίας, διεξαγωγή τεστ σε χρόνο που είναι δυνατό να γίνουν αυτά δωρεάν στον ΕΟΔΥ και όχι στα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα).

-Εξασφαλίζει βασικές και στοιχειώδεις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου, όπως θέρμανση, νερό, ασφάλεια, εξαερισμό των αιθουσών και υλικοτεχνικό εξοπλισμό για τη διεξαγωγή των μαθημάτων.

Για όλους τους παραπάνω λόγους καλούμε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς να ονειρευτούμε, να διεκδικήσουμε και να αγωνιστούμε για την κανονικότητα που πραγματικά  αξίζει να έχουν τα παιδιά μας.

ΣΥΡΟΣ 16-01-2022

Με εκτίμηση

Διοικητικό Συμβούλιο Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Γενικού Λυκείου Σύρου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.