Η αυξημένη ζήτηση λόγω τουρισμού, σε συνδυασμό με το κόστος των μεταφορικών και την ολιγοπωλιακή ή μονοπωλιακή διάρθρωση της αγοράς στα περισσότερα νησιά, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ.

Όποιοι παραθερίζουν, μάλιστα, σε κάποια δημοφιλή νησιά του Αιγαίου ή του Ιονίου, έχουν την αίσθηση ότι ζουν ημέρες… 2022, όταν η κλιμάκωση του πολέμου στην Ουκρανία είχε εκτινάξει στα ύψη την τιμή της βενζίνης.

Ενδεικτικά και μόνο, οι υψηλότερες τιμές καταγράφονται σε πρατήρια της:

Πάτμου: ως 2,369 ευρώ
Λέρου: ως 2,35 ευρώ
Ρόδου: 2,33 ευρώ
Σαντορίνης: ως 2,33 ευρώ
Μήλου: ως 2,35 ευρώ
Σίφνου: ως 2,31 ευρώ
Όσοι πάλι θεωρούν ότι πρόκειται για ακραίες περιπτώσεις, δεν έχουν παρά να ανατρέξουν στις μέσες τιμές ανά νομό, για να πειστούν:

Δωδεκάνησα: 2,109 ευρώ
Ηράκλειο: 2,009 ευρώ
Κέρκυρα: 2,010 ευρώ
Κεφαλονιά: 2,038 ευρώ
Κυκλάδες: 2,203 ευρώ
Λασίθι: 2,010 ευρώ
Λέσβος: 2,013 ευρώ
Λευκάδα: 2,054 ευρώ
Ρέθυμνο: 2,016 ευρώ
Σάμος: 2,015 ευρώ
Ευρυτανία: 2,036 ευρώ
Φωκίδα: 2,009 ευρώ
Με βάση τα στοιχεία της 31ης Ιουλίου, δηλαδή χωρίς να έχουν ενσωματωθεί ακόμα οι αυξήσεις των τελευταίων ημερών, η Ελλάδα έχει την 3η ακριβότερη αμόλυβδη στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στην 1η θέση είναι η Ολλανδία με 2,052 ευρώ και στη 2η η Δανία με 2,047 ευρώ και σαφώς υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα. Όσο για την απόσταση που μας χωρίζει από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης, είναι περίπου 0,10 ευρώ ανά λίτρο.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι, εξαιρουμένων των φόρων, η Ελλάδα (0,855 ευρώ) βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης (0,861 ευρώ) και κάπου στη μέση της ευρωπαϊκής κατάταξης.

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή: iefimerida.gr